« امام زمان (عج)امام زمان (عج) »

​? تصویر کلی و اوضاع عمومی جهان در عصر دولت مهدی ?
? از احاديث استفاده مى شود که: وقتى مهدى موعود (عليه السلام) ظاهر شد و در جنگ پيروز گشت، و بر شرق و غرب جهان تسلط و سيطره يافت، تمام زمين به وسيله يک حکومت جهانى اسلامى اداره مى شود. براى تمام بلاد و استانها، استانداران لايقى را با برنامه کار و دستورات لازم گسيل مى دارد. به واسطه کوشش و جديت آنان، تمام زمين آباد و معمور مى گردد. 

 خود حضرت مهدى (عجل الله فرجه) هم از دور، تمام حوادث وجريانات کشورهاى زمين را زير نظر دارد و تمام نقاط زمين، برايش مانند کف دستى مى گردد. اصحاب و يارانش نيز از فاصله هاى دور، وى را مشاهده مى نمايند و با او تکلم مى کنند. 

عدل و دادش تمام زمين را فرا مى گيرد، مردم با هم مهربان شده، و با صدق و صفا زندگى مى کنند. امنيت عمومى همه جا را فرا مى گيرد و کسى در صدد آزار ديگرى نيست. وضع اقتصادى مردم بسيار خوب مى شود به طورى که مستحق زکات پيدا نمى شود. بارانهاى نافع پى در پى مى بارد. تمام زمين، سبز و خرم مى گردد. برکات و محصولات زمين زياد مى شود. اصلاحات لازم در امور کشاورزى به عمل مى آيد. توجه مردم به خدا زياد مى شود و گرد معاصى نمى گردند. 

دين اسلام دين رسمى جهان شده بانگ توحيد از همه جا بلند مى گردد. در امور راه سازى برنامه هاى جالبى را به مرحله اجرا مى گذارند. راههاى اصلى را شصت ذراع قرار مى دهند. در امر راه سازى به قدرى جديت مى نمايند که حتى مساجدى که سر راه ساخته شده خراب مى کنند. براى خيابانها پياده رو احداث مى نمايند. به پياده ها دستور مى دهند از پياده رو عبور کنند و به سواره ها امر مى کنند در وسط خيابان حرکت نمايند. 

تمام پنجره هايى که به کوچه باز شده مسدود مى سازند. از ايجاد مستراح و ناودان در کوچه مانع مى شوند. حتى مساجد مشرف و عالى را خراب مى کنند. پيش آمادگى هاى ساختمانها را نيز خراب مى کنند. مناره ها و مقصوره ها را ويران مى سازند. در عصر مهدى (عجل الله فرجه) عقول مردم کامل مى شود وسطح معلومات عمومى بالا مى رود، به طورى که زنها در خانه خويش از عهده قضاوت بر مى آيند. 

حضرت صادق (عليه السلام) فرمود: (علم و دانش به بيست و هفت قسمت تقسيم شده، اما تا کنون بيش از دو قسمت آن در دسترس بشر قرار نگرفته است. وقتى قائم ما قيام کند، بيست و پنج قسمت ديگر را آشکار مى کند و در بين بشر پخش مى نمايد). (1) 

ايمان مردم کامل مى گردد و کينه از دلشان بيرون مى رود. (2) 
پي نوشته ها : (1) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 336. (2) دادگستر جهان، ابراهيم امينى، ص 319.
 ? اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج ?

کلیدواژه ها: دولت.مهدی .

موضوعات: امام زمان (عج)
   دوشنبه 27 فروردین 1397


فرم در حال بارگذاری ...