« امام زمان (عج)داستان »

​? آیا حضرت مهدی(عج) در زمان حکومتش از امکانات جنگی و ارتباطی بروز استفاده میکند؟
? برنامه قيام حضرت مهدى (عجل الله فرجه) همانند برنامه قيام همه پيامبران الهى، از راه بهره گيرى از وسايل و اسباب طبيعى انجام مى گيرد، و هيچگاه اعجاز، اساس آن را تشکيل نمى دهد، بلکه معجزات جنبه استثنايى دارند. به اين دليل همه پيامبران از سلاح روز، تربيت افراد لايق، مشورت هاى لازم، طرح نقشه هاى مؤثر، تاکتيک هاى نظامى و حساب شده، و خلاصه فراهم ساختن هرگونه امکان مادى ومعنوى براى پيشبرد هدفشان استفاده مى کردند و در انتظار معجزه نمى نشستند. 

بنابراين اجراى طرح حکومت حق و عدالت در سطح جهانى نيز بايد با استفاده از وسايل مادى و معنوى لازم بجز در موارد استثنايى تحقق پذيرد. به تعبيرى ديگر، آن حضرت و يارانش با هر اسلحه اى که لازم باشد، در مقابل کفار و ستمگران مى ايستند، و از هر گونه اسلحه اى که در آن زمان متداول بوده و مورد نياز باشد استفاده مى کنند. 

علاوه بر اينکه قيام يک مصلح بزرگ براى استقرار عدل و آزادى در سراسر جهان، هيچگاه سبب نمى شود که جنبش صنعتى و ماشينى در شکل سالم ومفيدش برچيده يا متوقف شود. 

ابو بصير از امام صادق (عليه السلام) روايت کرده است که آن حضرت فرمود: (هنگامى که کارها به صاحب اصلى ولايت، حضرت مهدى (عليه السلام) برسد، خداوند متعال هر نقطه فرو رفته اى از زمين را براى او مرتفع، و هر نقطه مرتفعى را پايين مى برد، آنچنان که تمام دنيا نزد او به منزله کف دستش خواهد بود! کدام يک از شما اگر در کف دستش مويى باشد آن را نمى بيند؟!). (1) 

امروزه با نصب وسايل فرستنده بر فراز کوهها، به انتقال تصويرها به نقاط مختلفى از جهان کمک مى کنند، و حتى از ماهواره ها نيز استفاده مى نمايند و مناطق وسيعترى را زير پوشش انتقال تصوير قرار مى دهند، تا همه کسانى که دستگاههاى گيرنده در اختيار دارند، بتوانند از آن استفاده کنند. 

از حديث فوق، چنين بر مى آيد که در عصر قيام حضرت مهدى (عجل الله فرجه) يک سيستم نيرومند مجهز براى انتقال تصويرها به وجود مى آيد که شايد تصور آن هم امروز براى ما مشکل باشد، آن چنان که تمام جهان به منزله کف دست خواهد بود نه موانع مرتفع، و نه گودى زمينها، مانع از رويت موجودات روى زمين نخواهد شد. البته اين امر با ولايت تکوينى آن امام نيز سازگارى دارد. 

بديهى است که بدون يک چنين سلطه اطلاعاتى بر تمام کره زمين، در حکومت واحد جهانى و صلح و امنيت و عدالت، به گونه همه جانبه وسريع وجدى با صرف نظر از مسئله اعجاز امکان پذير نخواهد بود؛ و خداوند اين وسيله را در اختيار او و تشکيلات حکومتش قرار مى دهد). (2) 
 پي نوشته ها : (1) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 328. (2) براى اطلاع بيشتر به کتاب انقلابى بزرگ، تاليف مکارم شيرازى، مراجعه شود.

???

?? 

 ? اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج ?


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 27 فروردین 1397


فرم در حال بارگذاری ...