​? امام مهدی(عج) از ديدگاه پيامبر اکرم(ع) ?
? حضرت جواد الا ئمّه به نقل از پدران بزرگوارش از امام حسين صلوات الله عليهم اجمعين در حديثي بسيار طولاني حکايت فرمايد:روزي بر جدّم رسول خدا صلي الله عليه و آله وارد شدم، شخصي به نام أبي بن کعب حضور داشت و سؤال و جواب هايي پيرامون ائمّه اطهار عليهم السلام مطرح شد تا جايي که جدّم رسول الله صلي الله عليه و آله اظهار داشت:خداوند متعال در صُلب يازدهمين خليفه ام، نطفه اي پاک و منزّه قرار داده است که تمام انسان هاي مؤمن به وسيله آن شادمان و راضي خواهند شد.خداوند تبارک و تعالي در عالم ذرّ عهد و ميثاق ولايت او را گرفته است و کساني نسبت به او کافر خواهند شد که منکر خداوند باشند.او امامي است پرهيزکار و پاک، مسرور کننده و رضايت بخش، هدايت گر و هدايت بخش، حکم به عدل مي نمايد و بر اجراي عدالت دستور مي دهد.در تمام امور، خداوند حکيم را تصديق مي کند و خداوند هم او را تصديق و تأييد خواهد کرد، او از ديد افراد، مخفي و پنهان مي گردد تا زماني که آمادگي ظهور و بيان احکامش در جامعه آشکار شود.در طالقان گنج هاي ارزشمندي در انتظار اوست که نه طلا است و نه نقره، بلکه مرداني قوي و پايدار خواهند بود.خداوند متعال هنگام فرزندم، از تمام شهرها و دورترين نقاط اصحاب او را گرد يکديگر جمع مي نمايد که به تعداد اصحاب جنگ بدر - يعني سيصد و سيزده نفر - خواهند بود.و طوماري در دست دارد که در آن نام تمام اصحاب و يارانش با معرّفي کامل از جهت نسب، شهر، شغل و فاميل خانوادگي ثبت و ضبط گرديده است.امام حسين عليه‌السلام افزود: أُبي بن کعب سؤال کرد: علائم و نشانه هاي ظهور او چگونه و چيست؟جدّم رسول الله صلي الله عليه و آله در جواب او، فرمود: بيرقي مخصوص  او قرار گرفته است که هر موقع زمان ظهورش فرا رسد بيرق، باز و گسترده خواهد شد و خداوند متعال آن را به سخن درخواهد آورد، پس صاحبش را صدا مي زند و مي گويد:اي ولي الله! ظاهر شو و دشمنان خدا را به هلاکت برسان.همچنين شمشيري مخصوص او، در قلاف قرار داده شده است، که هنگام خروج حضرتش شمشير از قلاف بيرون آيد و با قدرت خداوند به سخن آيد و گويد:اي ولي الله! خارج و ظاهر شو، چون که ديگر بر تو جايز نيست که نسبت به دشمنان خدا ساکت و آرام بنشيني.پس در همان حال، ظاهر و خارج مي گردد و دشمنان خداوند متعال را در هر کجاي عالَم و در هر حالتي بيابد، پس از إتمام حجّت، به قتل خواهد رساند.و او تمام حدود و احکام الهي را به اجراء در خواهد آورد، در حالتي که جبرئيل سمت راست و ميکائيل سمت چپ و شعيب فرزند صالح جلوي او قرار دارد.و به همين زودي قبل از قيام قيامت، او را خواهيد يافت و من تمام امور خود را به خداوند واگذار مي کنم.اي أُبي! خوشا به حال کسي که در آن زمان حجّت خدا را درک کند و خوشا به سعادت کسي که دوستدار او، و معتقد و مؤمن به ولايت و امامت او باشد، همانا که خداوند متعال آن افراد مؤمن را از شدائد و هلاکت ها نجات مي بخشد.
? اعلام الوري طبرسي/ ج2/ ص190-186 و کمال الدين صدوق: 264، ح11 و عيون اخبار الرضا (عليه‌السلام): ج1/ ص120


موضوعات: امام زمان (عج)
   پنجشنبه 30 فروردین 1397نظر دهید »

​? اولین سخنانی که امام زمان (عج) بعد از ظهور می فرمایند ?
? هنگامى که خداوند اذن ظهور به امام مهدى (عجل الله فرجه) بدهد، آن حضرت براى اصلاح جهانى قيام مى کند و در کنار خانه خدا در ميان رکن و مقام از سيصد و سيزده يار باوفايش که فرماندهان لشکرى و کشورى حکومت حقه هستند بيعت مى گيرد، و نخستين جمله اى را که بر زبان جارى مى فرمايد، آيه (بقيه الله..). است. چنانکه امام باقر (عليه السلام) مى فرمايد: (هنگامى که مهدى (عليه السلام) ظاهر شود، پشت خود را به خانه کعبه تکيه مى دهد و اولين سخنى که مى گويد، اين آيه شريفه است: (بقيه الله خير لکم ان کنتم مؤمنين). (1) 

و نيز مفضل از امام صادق (عليه السلام) روايت مى کند که فرمود: (قائم (عليه السلام) پشت خود را به ديوار کعبه تکيه داده مردم جهان را مخاطب قرار مى دهد و مى فرمايد: (هر کس بخواهد آدم و شيث را ببيند اينک منم آدم و شيث. هر کس بخواهد نوح و سام را ببيند اينک منم نوح و سام. هر کس بخواهد ابراهيم و اسماعيل را ببيند اينک منم ابراهيم و اسماعيل. هر کس بخواهد موسى و يوشع را ببيند اينک منم موسى و يوشع. هر کس بخواهد عيسى و شمعون را ببيند اينک منم عيسى و شمعون. هر کس بخواهد محمد وعلى (عليهما السلام) را ببيند اينک منم محمد و على. هر کس بخواهد حسن و حسين را ببيند، اينک منم حسن و حسين. هر کس بخواهد امامها را از اولاد حسين ببيند، اينک منم آن امامان معصوم از نسل پاک حسين. 

اينک به سخنانم گوش فرا دهيد تا شما را از آنچه شنيده و مى دانيد و آنچه تا کنون نشنيده و نمى دانيد، خبر دهم… هر کس کتابهاى آسمانى را مى شناسد گوش فرا دهد..). 

آنگاه امام مهدى (عجل الله فرجه) به خواندن کتابهاى آسمانى مى پردازد، و صحيفه آدم و شيث و نوح و ابراهيم عليهم السلام را مى خواند، و هم تورات و انجيل و زبور را… و سپس قرآن کريم را…). 

? چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنيدن 

? به رخت نظاره کردن، سخن خدا شنيدن 

 

? بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 9
 ? اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج ?

کلیدواژه ها: امام.مهدی

موضوعات: امام زمان (عج)
   دوشنبه 27 فروردین 1397نظر دهید »

​? تصویر کلی و اوضاع عمومی جهان در عصر دولت مهدی ?
? از احاديث استفاده مى شود که: وقتى مهدى موعود (عليه السلام) ظاهر شد و در جنگ پيروز گشت، و بر شرق و غرب جهان تسلط و سيطره يافت، تمام زمين به وسيله يک حکومت جهانى اسلامى اداره مى شود. براى تمام بلاد و استانها، استانداران لايقى را با برنامه کار و دستورات لازم گسيل مى دارد. به واسطه کوشش و جديت آنان، تمام زمين آباد و معمور مى گردد. 

 خود حضرت مهدى (عجل الله فرجه) هم از دور، تمام حوادث وجريانات کشورهاى زمين را زير نظر دارد و تمام نقاط زمين، برايش مانند کف دستى مى گردد. اصحاب و يارانش نيز از فاصله هاى دور، وى را مشاهده مى نمايند و با او تکلم مى کنند. 

عدل و دادش تمام زمين را فرا مى گيرد، مردم با هم مهربان شده، و با صدق و صفا زندگى مى کنند. امنيت عمومى همه جا را فرا مى گيرد و کسى در صدد آزار ديگرى نيست. وضع اقتصادى مردم بسيار خوب مى شود به طورى که مستحق زکات پيدا نمى شود. بارانهاى نافع پى در پى مى بارد. تمام زمين، سبز و خرم مى گردد. برکات و محصولات زمين زياد مى شود. اصلاحات لازم در امور کشاورزى به عمل مى آيد. توجه مردم به خدا زياد مى شود و گرد معاصى نمى گردند. 

دين اسلام دين رسمى جهان شده بانگ توحيد از همه جا بلند مى گردد. در امور راه سازى برنامه هاى جالبى را به مرحله اجرا مى گذارند. راههاى اصلى را شصت ذراع قرار مى دهند. در امر راه سازى به قدرى جديت مى نمايند که حتى مساجدى که سر راه ساخته شده خراب مى کنند. براى خيابانها پياده رو احداث مى نمايند. به پياده ها دستور مى دهند از پياده رو عبور کنند و به سواره ها امر مى کنند در وسط خيابان حرکت نمايند. 

تمام پنجره هايى که به کوچه باز شده مسدود مى سازند. از ايجاد مستراح و ناودان در کوچه مانع مى شوند. حتى مساجد مشرف و عالى را خراب مى کنند. پيش آمادگى هاى ساختمانها را نيز خراب مى کنند. مناره ها و مقصوره ها را ويران مى سازند. در عصر مهدى (عجل الله فرجه) عقول مردم کامل مى شود وسطح معلومات عمومى بالا مى رود، به طورى که زنها در خانه خويش از عهده قضاوت بر مى آيند. 

حضرت صادق (عليه السلام) فرمود: (علم و دانش به بيست و هفت قسمت تقسيم شده، اما تا کنون بيش از دو قسمت آن در دسترس بشر قرار نگرفته است. وقتى قائم ما قيام کند، بيست و پنج قسمت ديگر را آشکار مى کند و در بين بشر پخش مى نمايد). (1) 

ايمان مردم کامل مى گردد و کينه از دلشان بيرون مى رود. (2) 
پي نوشته ها : (1) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 336. (2) دادگستر جهان، ابراهيم امينى، ص 319.
 ? اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج ?

کلیدواژه ها: دولت.مهدی .

موضوعات: امام زمان (عج)
   دوشنبه 27 فروردین 1397نظر دهید »